11клас Урок № 11 Контрольна робота за 2 семестр



11клас Урок № 11 Контрольна робота за 2 семестр
Учитель звертає увагу учнів на те, що географія — єдина наука, що вивчає Землю в цілому. Так, предметом загального землезнавства є структура й динаміка географічної оболонки як цілісної системи. Під словом
«система» зазвичай розуміють безліч взаємозалежних елементів, які взаємодіють із навколишнім світом як єдине ціле.
Системи класифікуються за характером їхніх зовнішніх зв’язків. Так,поняття «закрита система» використовується в тому випадку, коли обмін енергією та речовиною з навколишнім світом відсутній. Відкриті системи передбачають такий обмін. У них можуть відбуватися явища самоорганізації, ускладнення або спонтанного виникнення порядку.
Земля належить до відкритих систем. Так, вона безупинно отримує потужний потік енергії від Сонця. Причому різні частини нашої планети отримують, перетворюють і віддають її неоднаково. У результаті між ними відбувається обмін енергією, перехід її з однієї форми в іншу. От чому ми спостерігаємо течії річок, дощі, вітри, грози й інші природні явища.
Земля — відкрита система не тільки для надходження й виходу енергії, але й для речовини.
Запаси води в мантії та земній корі у 25 разів перевищують її кількість у гідросфері. Так, у базальтових породах мантії міститься 5—7% води.
Після її дегазації при вулканічній діяльності, при вивітрюванні гірських порід, виході ювенільних вод із розсолів на дні океану в гідросферу може потрапити до 7% води з надр планети (такі води називають ендогенними).
Ви пам’ятаєте про найважливіші геологічні й біологічні процеси, які відбуваються на планеті.
Кругообіг речовин у земній корі знаходить пояснення в гіпотезі тектоніки літосферних плит. Вона виходить із того, що літосфера й астеносфера утворюють взаємодіючу систему, де відбувається обмін речовиною.
Під впливом висхідних рухів в астеносфері літосферні плити розходяться в рифтових зонах серединно-океанічних хребтів (конструктивні межі плит)і сходяться в «дугах стискання», де одна з плит поринає в астеносферу(деструктивні межі плит).
Наявність кругообігу речовин (і пов’язаної з ним енергії) забезпечує багаторазовість тих самих процесів і явищ. При цьому в одних кругообігах переважають механічні рухи (кругообіг речовин у земній корі,
циркуляція атмосфери, система океанічних течій), інші супроводжуються зміною агрегатного стану речовини (кругообіг води), а в третіх відбувається також і її хімічна трансформація (біологічний кругообіг). Кругообіги не замкнуті, про це свідчать відмінності між їхніми початковими  кінцевими стадіями.
Географія вивчає ту частину Землі, де стикаються й взаємодіють верхня тверда оболонка нашої планети, її повітряна й водна оболонки, а також ґрунт і живі організми. Саме тут виникли живі організми, тут зосереджене середовище проживання людини. Будь-які зміни в одній з оболонок
можуть привести до порушення природної рівноваги на планеті. Тому людству необхідно вивчати закони розвитку географічної оболонки та всіх її складових.
Домашнє завдання: повторити вивчений матеріал у другому семестрі.

Підсумкове тестове  завдання активне
Завдання необхідно виконати до  22 травня 17:00 

Код доступу 278377
 використайте цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Шановні одинадцятикласники! Розпочинаємо дистанційне навчання .Уважно  читайте завдання, виконуйте тести.Бажаю успіху!